Time machine

Idag har det inte varit en lugn stund. Egentligen har jag inte tid att sitta här heller, men jag måste ta en paus och äta en banan, annars avlider jag. 

Började dagen med att baka julgodis, medans godiset svalnade på bänken fixade jag de sista klapparna på stan. Sedan hem och slå in minst 50 kolor. Fattar ni hur lång tid det tar? 
Skära till smörpapper i lagom stora rutor, skära iordning kolan och sedan, rulla dessa och hoppas på att papperet inte går sönder.

Jag tackar verkligen mig själv att jag gjorde klar chokladtryfflarna igår. Jag vet, visst låter det smarrigt? Det var det också!

Hur som helst. Det är inte slut där. När den sista kolan var inlindad i papper började jag på nästa godis. Ställde in smeten i kylen (där den står än) och efter det fick jag lov att handdiska ett berg av disk och kastruller. När det äntligen var färdigt så fick jag lov att göra iordning alla julklappar. Slå in, klistra, klippa och skriva. Nu när jag slagit in en miljard paket så är jag nästan svimfärdig. Har inte hunnit äta heller. 

Så planen inför kvällen ser ut som följer: Ta ut smeten ur kylen, täcka med smält choklad som ska vara i vattenbad (det tar väl typ evigheter?)
Sedan börja på nästa sats av julgodis. 
Jag är glad om jag är klar innan 23 ikväll. 

Nu när jag ser tillbaka på denna text, så låter det ju inte så jobbigt. Men det är det. Punkt.



Kommentarer
Postat av: Ea

Duktiga du! <3

2010-12-22 @ 15:13:36
URL: http://eabea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0