Fairytale of New York

Idag har jag prov. Nationellt prov i matematik b. Det känns inte alls bra. Har ont i magen. Det är ju helt omöjligt att komma ihåg hela boken känns det som. 
Ska iallafall bli otroligt skönt när det är över. Då kan jag koncentrera mig på jobb, det ser jag fram emot. Jag ser även fram emot att kunna bidra till alla räkningar och kanske t.o.m spara lite. Det är inte roligt att leva på andra. 

Jag färgade håret igår, så nu ser jag ut som snövit, fast jag är varken lika söt eller smal som hon. Fast vi har liknande frisyr. 
Det ser nästan svart ut. 
Men jag är nöjd ändå, det var ju grönt för två dagar sedan. Och DET är inte okej. 


Julmusik påverkar mig på ett märkligt sätt. Jag blir lite sorgsen, för jag tycker nästan varenda jullåt har sorgliga melodier. Samtidigt så infinner sig en slags längtan och massor av barndomsminnen.
Jag kunde sitta vid granen och titta in i en julgranskula i evigheter. Då befann jag mig i ett fantasivärld. När man klädde granen så var det jul på riktigt. Och sedan satt jag där, stirrandes in i en julgranskula. 
Knäcken fick jag hjälpa till att laga, då stod jag på en pall så jag nådde upp, och jag rörde i timmar. Vet att jag frågade mamma flera flera gånger om inte knäcken snart var klar. Men icke, det skulle röras mera. 
Huset förvandlades till tomteland när jag var barn, så mysigt! Och sedan väntan på tomten, den läskiga tomten, som ändå var så snäll och gav en klappar. Varje år. Jag är nog rätt snäll ändå. Hoppas jag får klappar även i år. 

Nu ska jag äta korvstroganoff och lugna mina nerver.






Kommentarer
Postat av: Angelica

Jag kan verkligen föreställa mig dig som liten sittandes i timtal och stirra in i en julgranskula. hahahahaha. Lycka till på nationella provet! Ypu can do it!

2010-12-14 @ 12:37:52
Postat av: Sabina

Hahah va söt du är! :P helt underbar historia där :) Lycka till på provet idag, som du antagligen sitter och skriver just nu!! Det provet var inte kul alltså.. Kram!

2010-12-14 @ 14:58:55
URL: http://sabinaml.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0