In transit - Albert Hammond Jr

Det är tidigt och om en kvart måste jag åka till jobbet.
Eftersom jag börjar kl 0700 så tänkte jag igår, att jag för en gångs skull skulle lägga mig i tid.
Klockan blev 2130 och jag gick och la mig. Det var då det började. Musik på högsta nivå, i lägenheten under mig. De spelade Scatman etc. tills de övergick till Rnb. Det tjoades och skreks.
Nu ska ni veta att det också är ganska lyhört i min lägenhet.
Jag somnade när de gått, alltså nångång strax efter 12.
Eftersom min klocka ringer 0545 så svider det i mina ögon nu.

Men jag är inte alltför bitter, nästa gång kan det ju vara jag. Men bor man i Borlänge så förstår jag inte hur man kan gå ut en onsdag, när man knappt vill gå ut en lördag.

Nu ska jag stressa i mig mitt kaffe och mina rågkusar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0